Hjælp til Elby App

Mit kabel sidder fast i laderen

I sjældne tilfælde kan låsemekanismen i laderen fastholde kablet. Dette kan ske, hvis kablet ikke er skubbet helt ind, eller hvis det er blevet trukket en smule ud under ladningen. Heldigvis er der oftest en nem løsning:

  1. Skub kablet helt ind i laderen
  2. Tilslut kablet til din bil
  3. Træk kablet ud af din bil igen
  4. Nu skulle laderen gerne frigive dit kabel

Virker det ikke første gang, kan du gentage processen. Under trin 1 kan du prøve at bevæge kablet let, mens du skubber det så langt ind som muligt.

Hvis kablet stadig sidder fast, kan du kontakte support gennem appen, via hej@elby.co eller på telefon 6055 2024, så sender vi en tekniker ud hurtigst muligt. Skyldes problemet en fejl i laderen, erstatter vi naturligvis dit ladekabel.

Jeg modtager ikke kvitteringer på mail

Hvis du ikke modtager kvitteringer, kan det skyldes, at du ikke har verificeret din mail via den mail, som vi sender til dig, når du har oprettet din brugerprofil. Tjek din indbakke eller evt. spam-mappe for en verificeringsmail fra os. Alternativt kan du kontakte os på hej@elby.co, så hjælper vi dig.

Ladestatus i appen ser forsinket ud

Der er typisk en forsinkelse på 5-10 sekunder mellem laderens status og visningen i appen. Denne lille tidsforskel er helt normal.

Skal jeg have en brugerprofil for at bruge Elby?

Ja, det er i øjeblikket nødvendigt at have en brugerprofil for at benytte vores ladere. Vi arbejder på at tilbyde andre muligheder i fremtiden.

Appen opfører sig underligt - hvad gør jeg?

Start med at genstarte appen, da det ofte løser de fleste problemer. Fortsætter problemet, er du velkommen til at kontakte os på hej@elby.co – vi hjælper dig videre hurtigst muligt.

Hvordan betaler jeg?

Når du opretter en profil, bliver du bedt om at registrere dit betalingskort. Dine kortoplysninger lagres sikkert hos vores betalingsudbyder, Stripe. Vi bruger kun disse oplysninger til at opkræve betaling for dine ladesessioner og intet andet.

Der er trukket et større beløb end min seneste ladesession – hvorfor?

Hvis din kvittering viser et større beløb end din seneste session, skyldes det sandsynligvis tidligere sessioner under 2,5 kr. Vi samler nemlig små beløb og trækker dem først, når det samlede beløb overstiger 2,5 kr. Har du eksempelvis ladet 5 gange for 50 øre, opkræves beløbet først, når summen overstiger 2,5 kr. Er du i tvivl, er du velkommen til at kontakte os på hej@elby.co.

Jeg vil gerne slette min konto og alt data, hvordan gør jeg det?

Du kan slette din konto på to måder:

  1. Gå ind på din profil i appen og vælg "Delete account" i bunden
  2. Send en mail fra din registrerede mailadresse til hej@elby.co og bed om at få slettet dine data

Af hensyn til lovpligtig bogføring gemmer vi dine ladesessioner uden personlige oplysninger. Al anden brugerdata bliver slettet.Du kan slette din konto på to måder:

Jeg har brug for at tale med en support-medarbejder hurtigst muligt

Har du et akut problem med en af vores ladere, kan du ringe til vores døgnåbne support på telefon 6055 2024. Bemærk at denne telefonlinje er forbeholdt akutte problemer med ladere. For øvrige henvendelser beder vi dig kontakte os på hej@elby.co eller gennem support-funktionen i appen.